KOMPRESORY KLIMATIZACE 

1. Při výměně kompresoru klimatizace zkontrolujte stav oleje v původním kompresoru a klimatizačním okruhu. Olej musí být čirý!!! Pokud je olej tmavý nebo jinak kontaminovaný nečistotami, popřípadě pokud byl systém dlouho otevřen, je nutné provést proplach klimatizace. 2. S výměnou kompresoru musí být vyměněn také sušič (akumulátor) a expanzní ventil (orifice). V těchto dílech se shromažďují nečistoty, které by mohly způsobit poškození nově namontovaného kompresoru. Pokud je na výstupní trubce z kompresoru namontován „tlumič“, musí být také vyměněn. 3. Zkontrolujte náplň oleje nového kompresoru jeho vylitím. Z technických dat zjistěte přesné dávkování oleje a PAG viskozitu do daného klimatizačního sytému. První polovina oleje z celkové dávky patří přímo do kompresoru. Dávkujte nový olej správné PAG viskozity. 4. Po nalití správného množství oleje otočte několikrát hřídelí a párkrát kompresor převraťte, aby došlo k rozprostření olejové náplně po celém kompresoru. 5. Nainstalujte nový kompresor do vozu. 6. Naplňte systém správným typem a množstvím chladiva. Pozor: Pokud byl systém kompletně odmaštěn proplachem, je třeba do něj nalít druhou polovinu oleje z celkové  dávky uvedené v mazacím plánu. 7. První start: Po 2 minutách běhu motoru zapněte klimatizaci na maximální výkon po dobu 2 minut při volnoběžných otáčkách motoru. Pak na přibližně 5 minut motor vypněte. Druhý start: Postup opakujte, jen čas běhu klimatizace prodlužte na 10 minut. Třetí start: Proveďte vozem testovací jízdu, při které klimatizaci prověříte ve všech režimech, včetně vypnutého stavu. POZOR: Při nedodržení výše uvedeného postupu se vystavujete riziku zamítnutí případné reklamace.